Horesta

 

Nyheder

Aarhus-direktør vinder HORESTAs markedsføringspris

Branchenyt17. nov 2017

Det blev Peer Heldgaard Kristensen, adm. direktør i VisitAarhus, der i år fik HORESTAs markedsføringspris,  MARIA-prisen, som hvert år gives til en person, der har gjort noget særligt for at sætte Danmark på verdenskortet.

Fra talerstolen ved HORESTA Årsdag kunne HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen fremhæve, hvordan Peer Heldgaard Kristensens arbejde i år havde ført til store internationale omtaler i medier som New York Times og Lonely Planet.

Siden Peer Heldgaard Kristensen i 2012 blev VisitAarhus-direktør har byen fået 68,8 pct. flere hotelværelser, og hotelovernatningerne er steget med 47,7 pct. fra 2012-2016. Byen har fået en række store hoteller i perioden, og endnu flere er på vej de kommende år.

Desuden er Aarhus på ICCA kongresverdensranglisten er gået fra en placering som nummer 207 i 2012 til nu at være blandt de 100 største kongresdestinationer i verden.

Det er dog ikke kun på hotelsiden, at byen har udviklet sig. Restaurantomsætningen er også vokset, hvor byen blandt andet åbnet Aarhus Central Food Market og fået fire stjerner på Michelins eftertragtede verdenskort.

”VisitAarhus’ arbejde og den positive udvikling i turismen er kulmineret i 2017. Her har via byens titel som Europæisk Kulturhovedstad fået det maksimale ud af begivenheden, og verdens øjne har været rettet mod den jyske hovedstad,” sagde Jens Zimmer Christensen fra scenen ved HORESTA Årsdag 2017.

I sin takketale fremhævede Peer Heldgaard Kristensen sine medarbejdere i VisitAarhus, og roste desuden destinationens kommunikationsbureau Ehrenberg Kommunikation for deres assistance med både PR og VisitAarhus’ politiske arbejde. Han roste også Aarhus’ virksomheders vilje til at arbejde sammen om at gøre byens turisme større.

Tidligere er MARIA-prisen givet til to personer fra restauranter (Rene Redzepi, Noma og Rasmus Kofoed, Geranium) samt en direktør for et kongrescenter (Arne Bang Mikkelsen, Bella Center) og en ejer af en hotelkæde (Henning Arp-Hansen). Desuden har Susanne Bier vundet prisen for sit bidrag til markedsføringen af Danmark.

Med MARIA-statuetten følger også en check på 50.000 kr.

 

Kommentarer