Horesta

 

Nyheder

Turister synes, at de får mere for pengene på danske restauranter

Branchenyt11. jan 2018

Turisterne oplever for andet år i træk, at de får mere kvalitet for pengene, når de besøger danske spisesteder. Deres oplevelse af værdi for pengene på restauranter har rykket sig fra en score på 55 point i 2016 til 94 point i 2017. Det viser nye tal for turismens udvikling og konkurrenceevne i en ny statusanalyse fra Det Nationale Turismeforum.

Turisternes oplevelse af spisestedets pris og kvalitet i Danmark har gennemgået den største forbedring af de kategorier, der er målt på.

”Det er rigtig glædeligt, at turisterne oplever, at de får mere for pengene, når de går ud og spiser under deres ophold i Danmark. Den danske restaurantscene har gennemgået en stor udvikling de senere år, og det viser nu sine resultater. Det slår blandt igennem, at der er kommet flere restauranter, så vores gæster nu har mere at vælge imellem, og så er restauranterne blevet mere professionaliserede, hvilket har en positiv påvirkning på servicen,” fortæller HORESTAs fødevarechef Tine Skriver.

Hun tilføjer, at der er fortsat potentiale i at udvikle de danske madoplevelser i hele landet med afsæt i fokus på det autentiske og lokale samt den kulinariske kvalitet.

Øvrige parametre som værdi for pengene ved overnatning, historiske seværdigheder og museer samt hele opholdet er ligeledes opadgående, når man sammenligner med sidste år. Turisternes tilbagemelding rangerer Danmark højere end vores nordiske nabolande.

Trods forbedringer og bedre scorer end Norden på fire ud af otte parametre er Danmark fortsat kategoriseret i en lav score. Sammenligner man med kategorien for de nordeuropæiske lande, er turisternes oplevelse af værdi for pengene bedre her end ved et besøg i Danmark.

 

For yderligere information kontakt:

Tine Skriver

Fødevarechef,
Fødevarer
Tlf.: + 45 35 24 80 80tsk@horesta.dk

medarbejder_HORESTA

Kommentarer